نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2038
-
الف
+

«تام و جری» دومین پدیده سینماهای آمریکا شد

انیمیشن لایو اکشن «تام و جری» در سه روز اول اکرانش در امریکا فروشی فراتر از انتظارداشت .

به گزارش آی فیلم2 ، انیمیشن لایو اکشن «تام و جری» به کارگردانی «تیم استوری» در اولین روزهای اکران با بیش از ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دالر فروش، شروعی طوفانی داشت و امید را به صنعت کرونازده سینماداری در آمریکا برگرداند.

 تام و جری از استودیو فلمسازی «برادران وارنر» در سه روز اول اکران فروشی فراتر از انتظار داشت که یکی از رکوردهای سینمایی روزگار کرونا به شمار می‌رود و از بهبود اوضاع سینماها حکایت دارد.

این انیمیشن با بازی «کلویی مورتز»، «مایکل پنیا»و «کالین جُست» در ۲ هزار و ۴۷۵ سالون سینما در امریکای شمالی نشر شده است.

 فلم ماجراجویانه موش و گربه معروف در گیشه جهانی نیز عملکرد قابل قبولی داشته و تاکنون در ۳۳ کشور، ۳۸ میلیون و ۸۰۰ هزار دالر فروش کرده است. با توجه به شرایط کنونی این را می‌توان شروعی خوب برای فلم تام و جری دانست که با صرف یک بودجه ۷۹ میلیون دالری ساخته شده است.

اگرچه هنوز تا برگشت میزان فروش فلم‌ها به دوران پیش از شیوع کرونا به زمان نیاز است، اما پس از «زن شگفت انگیز» ۱۹۸۴ که اواخر سال ۲۰۲۰ اکران شد و در همان روزهای اول ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دالر فروش کرد، فلم «تام و جری» را می‌توان دومین پدیده سینماهای آمریکا دانست که از اواسط سال گذشته میلادی فعالیت خود را از سر گرفتند. 

تاکنون به جز این دو فلم، فروش هیچکدام از فلم‌هایی که در ۱۰ ماه گذشته روی پرده رفتند از مرز ۱۰ میلیون دالر عبور نکرده بود.

دیگر خبر خوش برای صنعت سینماداری آمریکا آن که «اندرو کوئومو» فرماندار نیویورک مجوز بازگشایی محدود سینماها از ۵ مارچ (۱۵حوت) را در هر پنج بخش این شهر صادر کرده است. یک سالی می شود سینماهای نیویورک برای جلوگیری از شیوع کرونا درهای خود را به روی سینمادوستان بسته‌اند.

همین امر هم باعث شد استودیوهای فلمسازی تاریخ اکران تقریبا تمام فلمهای بزرگ را به تاخیر بیندازند. اگرچه این سینماها مجازند تنها با ۲۵ درصد ظرفیت خود فعالیت کرده و به همین دلیل هم به سختی می‌توان انتظار سوددهی از آنها را داشت اما به هر روی بازگشایی سینماها در نیویورک را می‌توان گامی مثبت در جهت ترمیم صنعت آسیب‌دیده سینما در آمریکا تلقی کرد.

در پیوند با این خبر بخوانید:

«تام و جری» در فلم جدید با هم متحد می‌شوند

درگذشت کارگردان «تام و جری» و «ملوان زبل»

هنرپیشه امریکایی به بازیگران فلم «تام و جری» پیوست

تام و جری به سینماها باز میگردند

م ا 

نظر شما
ارسال نظر